مشاوره انتخاب رشته، برنامه ریزی درسی، ثبت نام کنکور، علمی کاربردی، رشته های بدون کنکور، تحصیل در خارج، سربازی

۳۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی همه ساله در دو مقطع زمانی اقدام به پذیرش دانشجو بدون کنکور می کند در این دو مقطع زمانی که معمولا مهرماه یا شهریور ماه و بهمن ماه هستند بسیاری از متقاضیان برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی دچار مشکل می شوند و بسیاری از ضوابط و قوانین انتخاب رشته علمی کاربردی را نمی دانند این سردرگمی داوطلبان مشاوران حامی را بر آن داشت تا مقاله حاضر را به منظور سهولت امر انتخاب رشته بنگارد و تمامی موارد لازم برای یک انتخاب رشته منطقی را ارائه نماید.

کد مرتبط با دیپلم و کد مرتبط با مدرک کاردانی

یکی از موارد چالش برانگیز در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی وجود کدهایی است که برای بسیاری از داوطلبان تبدیل به یک سوال لاینحل می شود که این کدها به چه کاری می آید و کجا بایستی مورد استفاده قرار گیرد، اگر دقت کرده باشید در هر خانواده کد اسامی تعدادی از رشته های مورد پذیرش دانشگاه علمی کاربردی آورده شده است که این بدان معناست که داوطلبانی که کد دیپلم مرتبط با رشته های ذکر شده را دارند برای جذب در آن رشته ها در اولویت هستند،برای رشته های دیگر نیز می توانند اقدام کنند اما اگر اولویت مرتبط با کد دیپلم خود را انتخاب کنند شانس قبولی بالاتری خواهند داشت لازم به ذکر است که پذیرش داوطلبان بر اساس معدل مقطع قبلی آنان صورت می گیرد.

ادامه مطلب...
۲۹ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۳۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مشاور گروه آموزشی حامی

منابع کنکور انسانی ۹۷

منابع پیشنهادی کنکور انسانی ۹۷

۱. ادبیات فارسی

کتب املا و لغت ( انتشارات کلک معلم ، انتشارات دریافت ، انتشارات خیلی سبز و انتشارات گاج ) ، زبان فارسی ۳ ( کتاب تخته سیاه ، دریافت ، گاج ، قلم چی و مبتکران ) و برای قرابت معنایی ( انتشارات کلک معلم ، انتشارات نشر الگو ، انتشارات دریافت ، کتاب آبی قلم چی و انتشارات خیلی سبز )


۲. عربی

کتاب عربی اختصاصی ( انتشارات گاج و انتشارات مبتکران )  . همچنین کتاب عربی خیلی سبز


۳. معارف اسلامی

کتاب جامع دین و زندگی نقره ای گاج


۴. زبان انگلیسی

۳ جلد کتاب ۴ جلدی زبان انگلیسی نوشته آقای کیاسالار از انتشارات شبقره  که جلد چهارم آن ( مورد نیاز برای متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس ) نیاز نیست .


۵. ریاضی

کتب میکروطبقه بندی شده انتشارات گاج و کتاب آبی انتشارات قلم چی


۶. اقتصاد

کتاب های کمک آموزشی مبتکران ، کمک آموزشی آبی قلم چی و کتاب کمک آموزشی انتشارات شبقره


۷. روان شناسی

کتاب ۵ رشته انسانی انتشارات اندیشه فائق که یک منبع مفید تستی و کتاب آزمون های تدریجی روان شناسی انتشارات اندیشه فائق که مولف آن رامین فرجی است ،

ادامه مطلب...
۲۹ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۲۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مشاور گروه آموزشی حامی

منابع کنکور ریاضی ۹۷

منابع پیشنهادی کنکور ریاضی ۹۷

دروس عمومی

ادبیات: قرابت معنایی و آرایه های ادبی (نشر الگو)

عربی: فوت و فن عربی (خیلی سبز)

دین وزندگی: دین و زندگی جامع کنکور (خیلی سبز)

زبان انگلیسی: End Reading  (خیلی سبز) و زبان جامع کنکور (مبتکران)


دروس اختصاصی

ریاضیات پایه: برای این درس که شامل ریاضیات ۲ و حسابان می شود منبع پیشنهادی ما کتاب گاج نقره ای است.

حساب دیفرانسیل و انتگرال : انتشارات نشر الگو

جبر و احتمال و ریاضیات گسسته : انتشارت فار

هندسه پایه و هندسه تحلیلی : گاج نقره ای

فیزیک پایه و پیش : انتشارات نشر الگو

شیمی پایه و پیش : انتشارات مبتکران


منبع : منابع کنکور ریاضی 97

۲۹ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۲۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مشاور گروه آموزشی حامی

منابع کنکور تجربی 97

معرفی منابع پیشنهادی کنکور تجربی ۹۷

اما در پایان و به عنوان نتیجه گیری نهایی در دروس کنکوری تجربی منابعی را پیشنهاد میدهیم که تمامی معیارهای بالا را دارند و به عنوان یک لیست ایده آل برای تمامی کسانی که قصد موفقیت در کنکور تجربی را دارند قابل استفاده است.

ادبیات: قرابت معنایی و آرایه های ادبی (نشر الگو)

عربی: فوت و فن عربی (خیلی سبز)

دین وزندگی: دین و زندگی جامع کنکور (خیلی سبز)

زبان انگلیسی: End Reading  (خیلی سبز) و زبان جامع کنکور (مبتکران)

ریاضیات: ریاضیات جامع گاج

فیزیک: فیزیک جامع گاج

زیست: زیست دوم ،سوم و پیش (خیلی سبز)

شیمی: دوم ، سوم، پیش (مبتکران)

زمین شناسی: خیلی سبز (البته در صورت تمایل به قبولی در رشته داروسازی)


منبع : منابع کنکور تجربی 97

۲۹ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۲۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مشاور گروه آموزشی حامی

چگونه برنامه ریزی درسی کنیم؟ (قسمت دوم)

گام دوم: برنامه‌‌ریزی مخصوص به خودتان را آماده کنید

۱. برنامه ریزی درسی فعلی خود را ارزیابی کنید

اولین قدم برای ایجاد یک برنامه ریزی درسی خوب این است که برنامه‌ریزی قبلی و چگونگی گذراندن زمان‌هایتان را تا این لحظه، بررسی کنید. ارزیابی برنامه‌ریزی فعلی‌تان کمک می‌کند که نگاه مناسب‌تری برای چگونگی استفاده از زمان داشته باشید، شما را قادر می‌سازد که بفهمید کدام زمان‌ها و روش‌ها برای اهداف مطالعاتی شما مناسب‌تر هستند و انجام کدام فعالیت‌ها را باید متوقف کنید.

معین کنید در حال حاضر چند ساعت در هفته مطالعه می‌کنید.

ببینید در حال حاضر چند ساعت در هفته به سرگرمی‌هایتان اختصاص می‌دهید.

بررسی کنید تا الان چند ساعت در هفته را با دوستان و خانواده وقت می‌گذراندید.

با یک حساب سرانگشتی ببینید کدام فعالیت‌ها را برای ذخیره زمان بیشتر می‌توانید حذف کنید. می‌دانم افراد علاقه‌ی زیادی دارند که وقت بیشتری را صرف سرگرمی کنند، اما چاره‌ای نیست شروع کنید.

اگر شاغل هستید، دقت کنید که برنامه ریزی درسی‌ تان با برنامه‌ریزی شغلی شما هماهنگی داشته باشد.

ادامه مطلب...
۲۹ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۱۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مشاور گروه آموزشی حامی

چگونه برنامه ریزی درسی کنیم؟ (قسمت اول)

مطالعه بخش مهمی از موفقیت تحصیلی است. اما گاهی اوقات پیدا کردن وقت کافی برای مطالعه‌، سخت به نظر می‌رسد. مخصوصا خواندن بخش‌هایی که به مرور بیشتری نیاز دارند. یکی از راه‌های مطمئن برای موفقیت در مطالعه، داشتن یک برنامه‌‌ ریزی درسی منسجم است. یک برنامه‌ی درسی مناسب می‌تواند راه‌گشا باشد، حتی اگر انجامش خیلی از آن چیزی که ما فکر می‌کنیم سخت‌تر به نظر برسد. شما نه‌تنها باید بر اساس اولویت مطالب برنامه‌ریزی کنید، بلکه باید آن‌قدر هوشمندانه عمل کنید که از مسئولیت‌های دیگرتان در قبال خانواده و دوستان غافل نشوید و در ضمن لازم نباشد سرگرمی‌هایتان را کنار بگذارید. در نهایت با کمی فکر و کمی فعالیت بیشتر، هیچ مشکلی برای انجام یک برنامه‌ریزی درسی مناسب و رسیدن به همه‌ی اهداف تحصیلی خود نخواهید داشت. با این نوشته همراه باشید تا گام به گام یاد بگیریم چگونه برنامه ریزی درسی کنیم و با صرف انرژی مناسب و وقت کافی، به تمام اهداف مطالعاتی خود برسیم.


گام اول: برنامه‌‌‌هایتان را بنویسید

۱. لیستی از تمام مواردی که نیاز به مطالعه دارند، تهیه کنید
اولین گام برای برنامه ریزی درسی، تهیه‌ی فهرستی از تمام موضوعات و دروسی است که شما نیاز به مطالعه‌ی آنها دارید. تعهدات خود و کارهایی را که باید انجام بدهید، روی کاغذ بیاورید. این به شما کمک خواهد کرد تا ایده‌هایتان در رابطه با کارهایی که باید انجام شوند، پرورش یابند. اگر شما امتحاناتی پیش رو دارید، آنها را در اولویت مطالعه قرار بدهید.
ادامه مطلب...
۲۹ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۵۴ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مشاور گروه آموزشی حامی

شهریه پردیس های خودگردان چقدر است؟

شهریه پردیس های خودگردان در رشته های پزشکی

طبیعت پردیس های خودگردان این است که با رتبه های پایین تر می توان در آن ها قبول شد ولی بایستی در ازای این قبولی شهریه نسبتا بالایی را پرداخت کنید در ابتدا لازم است بدانید که شهریه پردیس های خودگردان از تمامی دانشگاه های دیگر نظیر پیام نور ، غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد و.. بیشتر است، بیشتر مخاطبین پردیس های خودگردان داوطلبان رشته تجربی هستند علت این امر نیز بالا بودن رقابت در رشته تجربی برای قبولی در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی و مجموعه پیراپزشکی است به همین دلیل در این مقاله شهریه این رشته ها را با هم بررسی خواهیم نمود.

شهریه پردیس خود گردان در رشته پزشکی

بدون شک رشته پزشکی جز یکی از پر رونق ترین رشته ها در پردیس های خودگردان است و قدمت دیرینه ای نیز در این دانشگاه ها دارد و همه ساله در زمان انتخاب رشته بیشترین سوالات داوطلبان و خانواده آن ها پیرامون این رشته است ، شهریه رشته پزشکی برای پردیس های خودگردان در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ بین ۲۲ تا ۲۳ میلیون تومان  در طول یک سال تحصیلی (مجموع دو ترم) می باشد.

ادامه مطلب...
۲۵ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۳۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مشاور گروه آموزشی حامی

انتخاب رشته ریاضی ۹۶

موارد کلی برای انتخاب رشته ریاضی ۹۶

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۶ داوطلبان می توانند با مشاهده کارنامه کنکور سراسری از رتبه و تراز خود در زیر گروه ها اطلاع حاصل نمایند بنابر این در ابتدا لازم است بدانند که هرکدام از رشته های دانشگاهی در کدام زیر گروه قرار دارند جدول زیر این موضوع را نمایش می دهد:

زیر گروه یک مهندسی مکانیک ، مهندسی برق ، مهندسی صنایع ، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر ،  مهندسی مواد  ، مهندسی فناوری اطلاعات ، مهندسی هوافضا ، مهندسی حمل و نقل ریلی، ریاضی، فیزیک، کاردانی کامپیوتر

زیرگروه دو مهندسی نفت ، مهندسی شیمی ،مهندسی پلیمر ،مهندسی معدن ، شیمی

زیر گروه سه کاردان فنی برق ، کاردان ایمنی صنعتی ، کاردانی صنایع غذایی ، کاردان فنی معدن

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید چنانچه داوطلبان علاقه داشته باشند تا در هر کدام از رشته های دانشگاهی تحصیل کنند بایستی برای انتخاب رشته ریاضی ۹۶ رتبه خود در همان زیر گروه را ملاک قرار دهد و با استفاده از رتبه های قبولی رشته ریاضی در سال های گذشته دید جامعی نسبت به جامعه آماری پیدا نماید.

نقش بازار کار و درآمد در انتخاب رشته ریاضی ۹۶

بدون شک برای انتخاب رشته ریاضی مهم ترین عامل پس از علاقه بازار کار رشته انتخابی است علیرغم جو منفی ایجاد شده بر علیه بازار کار و درآمد رشته های مهندسی در سال های اخیر کماکان می توان ادعا نمود که این جو تنها یک موج منفی ایجاد شده است و چنانچه علاقه در فرد موجود باشد می توان در بازار کار رشته های مهندسی خوش درخشید و پس ازکسب تجربه به درآمد ایده آلی رسید اما طبیعت رشته های مهندسی دیر بازده بودن آنهاست که همین طبیعت باعث ایجاد موج منفی شده است این عامل که وجه تمایز رشته های مهندسی با گروه پزشکی است نشات گرفته از فوق تخصصی بودن کارها در رشته های مهندسی است به عنوان مثال یک مهندس عمران پس از فارغ التحصیلی ممکن است نتواند درآمد بالایی کسب کنند چرا که اگر بخواهد درآمد بالایی داشته باشد ملزم به کسب یک پست مهم در حد و اندازه های مدیر پروژه ای بزرگ است که این عنوان تنها با کسب تجربه به دست خواهد آمد.

دانشگاه های مورد پذیرش در انتخاب رشته ریاضی ۹۶

در تمامی رشته های مهندسی دانشگاه های صنعتی و جامع کشور در دوره روزانه ، شبانه و پردیس های خودگردان و دانشگاه آزاد با آزمون و بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می کنند اما همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم رقابت بر سر دانشگاه های برتر و رشته های برتر است

۲۳ مرداد ۹۶ ، ۲۳:۳۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مشاور گروه آموزشی حامی

معرفی رشته کاردرمانی

این‌ رشته‌ از زیر مجموعه‌های‌ علوم‌ توانبخشی‌ است‌ که‌ وظیفه‌ آن‌ بررسی‌ و ارزیابی‌ توانائی‌ها، درمان‌ و آموزش‌ معلولینی‌ است‌ که‌ در اثر سکته‌های‌ مغزی‌، بیماری‌های‌ مختلف‌، حوادث‌، تصادفات‌، جنگ‌، عقب‌ماندگی‌های‌ ذهنی‌ و … دچار معلولیت‌ شده‌اند.

فارغ‌التحصیلان‌ این‌ دوره‌ می‌توانند بر اساس‌ تشخیص‌ و معرفی‌ پزشک‌ به‌ درمان‌ جسمانی‌ و روانی‌ و توان‌ بخشی‌ بیماران‌بپردازند.

تاریخچه رشته کاردرمانی

حرفه سلامت در کاردرمانی در اوایل دهه ی۱۹۱۰ به عنوان بازخوردی از عصر ترقی خواهی، تصور می‌شد.

متخصصصان جدید ایده‌آل‌های با ارزش مثل داشتن اخلاق کاری منسجم و اهمیت کارهای صنعتی دستی را با اصول علمی و پزشکی، ترکیب کردند.

انجمن ملی ارتقای کاردرمانی، که در حال حاضر انجمن کاردرمانی آمریکا(AOTA) نامیده شده است، در سال ۱۹۱۷ پایه ریزی شد و تخصص کاردرمانی در سال ۱۹۲۰ به طور رسمی نامگذاری شد.

شرایط محیط کار، محل استخدام

کشور ما با کمبود متخصص این رشته روبرو است و هر ساله بیمارستان ، کلینیک های توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و هلال احمر برای جذب فارغ التحصیلان کاردرمانی اعلام نیاز می کنند.

همچنین فارغ التحصیل این رشته می تواند با مجوز وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی اقدام به تاسیس کلینیک خصوصی کند.

بر طبق آمار دفتر کار ایالات متحده کاردرمانی یکی از سریع ترین شغل هایی است که به طور بسیار وسیع رو به گسترش است.

 

ادامه مطلب...
۲۳ مرداد ۹۶ ، ۲۳:۲۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مشاور گروه آموزشی حامی

معرفی رشته دندان پزشکی

رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی در هنگام صحبت کردن تامین می‌کند. همچنین به کمک دندانپزشکی می‌توان تعداد زیادی از بیماری‌ها را در مراحل اولیه تشخیص داد و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

دندان پزشکی دو دوره ی مجزای ۲ ساله و ۴ ساله دارد.

علوم پایه

در ۲ سال اول دانشجویان این رشته واحدهای علوم پایه مثل بیوشیمی، آناتومی، بافت‌شناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، میکروب‌شناسی و ایمنی‌شناسی را می گذرانند.

کارآموزی

دانشجویان این رشته دروس اختصاصی خود را در زمینه آسیب‌شناسی فک و دهان، ارتودنسی، اندودنتیکس، پروتزهای ثابت و اکلوژن، پروتزهای متحرک و فک و صورت ، پریودنتولوژی، ترمیمی و مواد دندانی، بیماری‌های دهان و دندان، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی کودکان و رادیولوژی دهان و فک و صورت در این دوره  می‌گذرانند. و درپایان می‌توانند بیماری‌های دهان و دندان را تشخیص دهند و در توان یک دندانپزشک عمومی نسبت به درمان آنها اقدام کنند.

موقعیت شغلی رشته دندان پزشکی

هم اکنون در کشور ما، قریب به ۱۲ هزار دندان پزشک وجود دارد و از طرفی دیگر سالانه ۱۸ دانشکده‌ی دندان پزشکی دولتی و خصوصی واقع در کشور، بیش از ۱۰۰۰ دندان پزشک وارد بازار کار می کند. دندان پزشکان عمومی، پس از پایان تحصیل، باید برای «طرح عمومی» نام نویسی کرده و به نوبت به شهرهایی که نیاز به خدمات درمانی دندان پزشکی دارد، اعزام شوند. دوره‌ی طرح، ۱۸ ماه است. در این دوره، برای تعداد زیادی از پزشکان، فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد می شود.


اطلاعات بیشتر در وبسایت گروه آموزشی حامی

۲۳ مرداد ۹۶ ، ۲۳:۱۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مشاور گروه آموزشی حامی