رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی در هنگام صحبت کردن تامین می‌کند. همچنین به کمک دندانپزشکی می‌توان تعداد زیادی از بیماری‌ها را در مراحل اولیه تشخیص داد و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

دندان پزشکی دو دوره ی مجزای ۲ ساله و ۴ ساله دارد.

علوم پایه

در ۲ سال اول دانشجویان این رشته واحدهای علوم پایه مثل بیوشیمی، آناتومی، بافت‌شناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، میکروب‌شناسی و ایمنی‌شناسی را می گذرانند.

کارآموزی

دانشجویان این رشته دروس اختصاصی خود را در زمینه آسیب‌شناسی فک و دهان، ارتودنسی، اندودنتیکس، پروتزهای ثابت و اکلوژن، پروتزهای متحرک و فک و صورت ، پریودنتولوژی، ترمیمی و مواد دندانی، بیماری‌های دهان و دندان، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی کودکان و رادیولوژی دهان و فک و صورت در این دوره  می‌گذرانند. و درپایان می‌توانند بیماری‌های دهان و دندان را تشخیص دهند و در توان یک دندانپزشک عمومی نسبت به درمان آنها اقدام کنند.

موقعیت شغلی رشته دندان پزشکی

هم اکنون در کشور ما، قریب به ۱۲ هزار دندان پزشک وجود دارد و از طرفی دیگر سالانه ۱۸ دانشکده‌ی دندان پزشکی دولتی و خصوصی واقع در کشور، بیش از ۱۰۰۰ دندان پزشک وارد بازار کار می کند. دندان پزشکان عمومی، پس از پایان تحصیل، باید برای «طرح عمومی» نام نویسی کرده و به نوبت به شهرهایی که نیاز به خدمات درمانی دندان پزشکی دارد، اعزام شوند. دوره‌ی طرح، ۱۸ ماه است. در این دوره، برای تعداد زیادی از پزشکان، فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد می شود.


اطلاعات بیشتر در وبسایت گروه آموزشی حامی