هنگامی که اسم کنکور کارشناسی ارشد به میان می آید تقریبا تمام توجه به رشته های ارائه شده توسط وزارت علوم معطوف می شود حال آنکه رشته های گروه پزشکی از طریق دیگری به ادامه تحصیل می پردازند و کنکور جداگانه ای تحت عنوان کنکور وزارت بهداشت همه ساله توسط سازمان سنجش پزشکی انجام می گیرد.داوطلبان رشته های گروه پزشکی که مشتاق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند قالبا با شرایط و زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت آشنا نیستند همین موضوع باعث شد تا مشاوران حامی اقدام به نگارش این مقاله نمایند و شرایط و نحوه ثبت نام  کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را شرح دهند.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

زمان تقریبی ثبت نام ارشد وزارت بهداشت اوایل اسفند ماه هر سال است، کلیه مراحل ثبت نام اینترنتی است و برای ثبت نام بایستی به وبسایت www.sanjeshp.ir مراجعه کنید قبل از ثبت نام و وارد کردن اطلاعات خود درسایت تمامی مندرجات موجود در دفترچه را به دقت بخوانید هر چند که بعدا و در فروردین ماه فرصت ویرایش مجدد داده خواهد شد. شما حداکثر می توانید در دو گروه آزمایشی ثبت نام داشته باشید در پایان فرآیند ثبت نام حتما رسید ثبت نام را نزد خود نگاه دارید تا هنگام اعلام نتایج برای مشاهده نتایج دچار مشکل نشوید.

شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

کنکور ارشد وزارت بهداشت شرایط ویژه ای دارد که قبل از هرگونه اقدامی باید از این شرایط آگاهی پیدا کرد. کلیه داوطلبانی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی  هستند و یا تا تاریخ ۳۱ شهریور سال کنکور فارغ التحصیل می شوند شرط اول را برای شرکت در این آزمون دارند اما شرط مهم ترین مجاز بودن رشته برای شرکت در کنکور ارشد وزارت بهداشت است زیرا تغییر رشته در حالت عمومی و جامع مجاز نیست و برای شرکت در هر رشته فارغ التحصیلان یک رشته خاص می توانند شرکت کنند برای دانلود رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت کلیک کنید، نکته بعدی پایان یافتن طرح نیروی انسانی که بایستی این طرح تا قبل از زمان ورود به دانشگاه پایان یافته باشد. اگر در آزمون سال ۹۵ شرکت کرده اید و در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اید در هرصورت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۶ محروم هستید. همچنین در رشته هایی کهطرح اجباری دارند یعنی رشته های : پرستاری ، اتاق عمل ، هوشبری ، رادیولوژی ، علوم آزمایشگاهی ، فوریتهای پزشکی ، پرستاری  دندانپزشکی و بهداشت دهان تنها یک بار یا در سال آخر دوران دانشجویی یا سال بعد از فارغ التحصیلی حق شرکت در آزمون را دارند . درضمن که قبلا یک بار درآزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کرده و پذیرفته نشده اند و در حال گذراندن طرح نیروی انسانی هستند تنها درصورتیکه تا ۳۱ شهریور ۹۶ ترخیص شوند حق ثبت نام خواهند داشت .

یک حالت پیچیده تر وجود دارد که داوطلب در حال گذراندن طرح نیروی انسانی باشد چنانچه این داوطلب تا به حال در کنکور ارشد وزارت بهداشت شرکت نکرده باشد می تواند در صورت قبولی در ارشد وزارت بهداشت وارد دانشگاه شود و پس از فارغ التحصیلی ادامه طرح خود را بگذراند.

زمان برگزاری آزمون و اعلام نتایج

آزمون وزارت بهداشت همه ساله در نیمه دوم تیرماه برگزار می گردد و اعلام نتایج نیز در نیمه دوم شهریور ماه خواهد بود.

برای آگاهی از رشته های ارشد وزارت بهداشت می توانید به روی لینک زیر کلیک کنید.