کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه به دانش اموزان این اطلاعات را میده که تو کدوم یک از انتخاب های پایین تر از انتخابی که  قبول شدند می تونستن  قبول بشن. یعنی نمره قبولی اون رشته محل یا انتخاب را آورده بودند و صرفا اگر اون انتخابو بالاتر می زدند می تونستن تو اون  رشته محل قبول بشن.

اگه  مردود شدید کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه به کارتون نمیاد و فقط باید به فکر تکمیل ظرفیت باشید. اما کسانی که مردود نشده اند و در یکی از انتخاب های خود قبول شدند و از رشته ای که قبول شدن رضایت ندارند میتونن از کارنامه سبز استفاده کنن.

شرایط استفاده از کارنامه سبز برای انتقالی

خوب هیچ تضمینی وجود نداره که اگه کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه ثابت کنه شما تو یکی از انتخاب های پایینی قبول شدید ، بتونید تو اون انتخاب شروع به تحصیل کنید. چون سازمان سنجش پس از انتشار کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه هیچ مسئولتی در مورد انتقالی یا جابجایی به اولویت ها و انتخاب های پایین تر قبول نمی کنه و تنها دانشگاه مبدا و مقصد هستند که باید با این انتقالی موافقت کنن.


تعریف دانشگاه مبدا

دانشگاهی که پس از انتشار نتایج نهایی در آن قبول شدید و باید مهر ماه در اون دانشگاه ثبت نام کنید.

تعریف دانشگاه مقصد

دانشگاهی که طبق مدارک موجود در کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه ، در یکی از رشته های آن در انتخاب ها و یا اولویت های پایین تر خود قبول می شدید به شرطی که آن را بالاتر از انتخاب قبولی فعلی خود می زدید. ( همان انتخابی که علاقه دارید به آن تغییر رشته و یا دانشگاه دهید)

سوالات خود را در وبسایت گروه آموزشی حامی مطرح نمایید تا مشاورین ما پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

www.hamiteam.ir