کشور اتریش یکی از کشورهایی است که سالانه نظر تعداد زیادی متقاضی را به خود جلب می کند دلیل این امر نیز مزایای قابل توجه کشور اتریش برای ادامه تحصیل است که از جمله مهم ترین این مزایا می توان به امنیت بالا و نیز پایین بودن هزینه های تحصیل در اتریش اشاره کرد. راهنمای تحصیل در اتریش که محتوای مقاله حاضر را تشکیل می دهد می تواند کارگشای متقاضیان تحصیل در این کشور باشد.

مراحل اخذ پذیرش

کشور اتریش نیز همانند هر کشور دیگری اصولی برای پذیرش دارد که برای آگاهی از شرایط تحصیل در خارج پیش تر مقاله ای را منشر نموده ایم. مدارک لازم برای اخذ پذیرش در اتریش عبارت است از:

ترجمه مدرک دیپلم و ریزنمرات آن

ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن

گواهی قبولی در کنکور سراسری

ترجمه همه مدارک دانشگاهی به همراه ریز نمرات

کپی گذرنامه

کپی شناسنامه

دوازده قطعه عکس رنگی ۴*۶

مدرک زبان آلمانی

گواهی اشتغال به تحصیل (اگر متقاضی هنوز دانشجو است)

هزینه تحصیل در اتریش

هنگامی که کشوری را به عنوان مقصد برای تحصیل انتخاب می کنید هرگز نمی توانید به مسائل مالی و هزینه تحصیل و زندگی در آن کشور بی تفاوت باشید کشور اتریش نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزینه تحصیل در کشور اتریش حدودا بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ یورو در هر ترم برآورد می شود هزینه زندگی نیز برای یک دانشجوی مجرد کمتر از ۸۰۰ یورو در هر ماه خواهد بود.

لازم به ذکر است هزینه تحصیل در اتریش نسبت به سایر کشور ها بسیار مناسب تر است به عنوان مثال هزینه تحصیل در آلمان و یا هزینه تحصیل در ایتالیا به مراتب بالاتر از اتریش است.

مدارک زبان های خارجه مورد نیاز برای تحصیل در اتریش

یکی دیگر از محاسن کشور اتریش برای ادامه تحصیل این است که نیازی نیست حتما مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشید بدیهی است برای زندگی  در یک کشور  و برقراری ارتباط بهتر با افراد نیاز است زبان رسمی آن کشورا یاد بگیرید حال اگر نیاز باشد علاوه بر زبان رسمی زبان انگلیسی را نیز در سطح عالی بیاموزید عملا مسیر بسیار دشواری پیش رویتان خواهد بود به همین منظور کشور اتریش بسیار گزینه مناسبی است زیرا تنها لازم است مدارک مورد نیاز برای زبان آلمانی را به دانشگاه مربوطه ارائه دهید.

مزایای تحصیل در اتریش

علاوه بر امنیت و هزینه که به عنوان دو مزیت قابل توجه برای کشور اتریش مطرح شدند سایر مزایای تحصیل در این کشور را می توان در دسته های زیر خلاصه کرد:

دانشگاه های اتریش سطح علمی بسیار بالایی دارند از این رو پلکان مناسبی برای تحصیل در دیگر دانشگاه های تراز اول اروپا به حساب می آید

با استفاده از ویزای دانشجویی در کشور اتریش می توان ویزای خانوادگی را برای سایر اعضای خانواده تهیه کرد.

چنانچه قصد تحصیل در رشته های گروه هنر را داشته باشید اتریش می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

چنانچه در ایران دانشجو بوده اید ،در صورت داشتن واحد درسی مشترک با دانشگاه های اتریش می توانید از شرایط تطبیق واحد استفاده کنید.

در پایان لازم است بدانید یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در کشور اتریش اخد ویزای یکساله همزمان با آموزش زبان آلمانی به منظور تحصیل در این کشور است به این معنا که آموزش زبان آلمانی در سفارت اتریش بایستی به منظور تحصیل در این کشور باشد در این حالت است که می توان از ویزای یکساله استفاده نمود.

سوالات خود را وبسایت گروه آموزشی حامی مطرح نمایید تا مشاورین ما پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

www.hamiteam.ir